Uczenie się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(40)
Forma i typ
Książki
(40)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(38)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna
(38)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(1)
Filia OWP
(10)
Filia Ptaszkowo
(1)
Autor
Frycie Stanisław
(4)
Pomykało Wojciech
(2)
AngelÖw Bosse
(1)
Berryman Julia C
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Birch Ann
(1)
Birkenbihl Vera F. (1946- )
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawson Peg
(1)
Dziedzic Monika
(1)
Geuenich Bettina
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Guare Richard
(1)
Haith Marshall M
(1)
Hammelmann Iris
(1)
Harciarek Michał
(1)
Hargreaves David J. (1948- )
(1)
Havas Harald
(1)
Howells Kevin
(1)
Jachymek Agnieszka
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Klimczyk Piotr (psychologia)
(1)
Knoblauch JÖrg
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Lipnicki Sergiusz
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Martin Kenneth
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Milerski Bogusław
(1)
Miller Scott A
(1)
Morka Jerzy (1956- )
(1)
Mündemann Belen Mercedes
(1)
Niewinny Dobrowolski Andrzej
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Novac Kaja
(1)
Ockleford Elizabeth M
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Olejnik Marian (tłumacz)
(1)
Putkiewicz Zygmunt
(1)
Rathus Spencer A
(1)
Rudniański Jarosław
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skoczko Milena
(1)
Solms Andrea
(1)
Sperling Abraham P
(1)
Szymanderska Urszula
(1)
Tavris Carol
(1)
Tomaszewski Tadeusz
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Turopolski Witold
(1)
Twardosz Wojciech
(1)
Vasta Ross
(1)
Wade Carole
(1)
Wojciszke Bogdan
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Łuczyński Jan (1957-2010)
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żurakowski Filip
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(40)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
9-13 lat
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Powieść obyczajowa
(2693)
Powieść amerykańska
(2642)
Literatura dziecięca polska
(1758)
Lektury szkolne
(1684)
Powieść polska
(1511)
Uczenie się
(-)
Literatura polska
(1453)
Bajki dla dzieci
(1423)
Kobieta
(1397)
Powieść angielska
(1256)
Literatura młodzieżowa polska
(1221)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(1099)
Miłość
(1021)
Rodzina
(995)
Tajemnica
(857)
Przyjaźń
(831)
Literatura amerykańska
(811)
Śledztwo i dochodzenie
(809)
Romans współczesny
(628)
Powieść kryminalna
(614)
Poezja polska
(598)
Literatura angielska
(589)
Powieść sensacyjna
(558)
Relacje międzyludzkie
(524)
Powieść historyczna
(512)
Policjanci
(510)
Zabójstwo
(477)
Sekrety rodzinne
(463)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(448)
Romans
(438)
Powieść fantastyczno-realistyczna dla dzieci
(418)
Rodzeństwo
(396)
Literatura dziecięca angielska
(381)
Romans historyczny
(372)
II wojna światowa (1939-1945)
(368)
Regionalia
(364)
Trudne sytuacje życiowe
(360)
Poezja dziecięca polska
(355)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(351)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(328)
Dzieci
(321)
Wybory życiowe
(320)
Literatura dziecięca amerykańska
(298)
Nastolatki
(281)
Małżeństwo
(278)
Osoby zaginione
(274)
Dziewczęta
(271)
Opowiadanie polskie
(250)
Zwierzęta
(249)
Uczucia
(245)
Powieść norweska
(228)
Literatura francuska
(226)
Literatura młodzieżowa angielska
(221)
Boże Narodzenie
(216)
Matki i córki
(208)
Magia
(205)
Relacja romantyczna
(200)
Literatura dziecięca
(199)
Opowiadanie dziecięce polskie
(196)
Uczniowie
(195)
Poszukiwania zaginionych
(188)
Powieść francuska
(186)
Dramat polski
(182)
Thriller psychologiczny
(182)
Czasopisma polskie
(181)
Literatura niemiecka
(180)
Saga rodzinna
(180)
Ludzie a zwierzęta
(176)
Uprowadzenie
(176)
Psy
(171)
Dziadkowie i wnuki
(167)
Literatura rosyjska
(165)
Życie codzienne
(165)
Literatura dziecięca niemiecka
(163)
Literatura młodzieżowa francuska
(160)
Przestępczość zorganizowana
(159)
Powieść obyczajowo-sensacyjna
(157)
Przepisy kulinarne
(157)
Zemsta
(157)
Literatura polska-historia-20 w.
(150)
Dziennikarze
(148)
Horror
(148)
Literatura dziecięca francuska
(145)
Marzenia
(142)
Seryjni zabójcy
(139)
Baśń polska
(136)
Druga wojna światowa-1939-1945 r.
(133)
Książki mówione
(133)
Podróże
(133)
Hotele
(130)
Prywatni detektywi
(128)
Wakacje
(128)
Żydzi
(126)
Chłopcy
(124)
Ludzie bogaci
(119)
Wsie
(119)
Opowiadanie przyrodnicze dla dzieci
(116)
Trauma
(116)
Thriller
(115)
Polska-historia
(114)
Kłamstwo
(111)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(6)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Monografia
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(5)
Biologia
(2)
Medycyna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
40 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Filia OWP
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Edukacyjna)
Na okładce: Instrukcja obsługi mózgu ; lepsza pamięć, łatwe uczenie, skuteczne czytanie, wyższa kreatywność.
Na stronie tytułowej: Zredagowane całkowicie na nowo wydanie 37.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Ptaszkowo
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia Ptaszkowo] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rusz głową / Tony Buzan ; przełożył Jerzy Morka. - Wydanie 4. - Łódź : Wydawnictwo JK - Wydawnictwo Aha!, 2018. - 154 strony, [8] stron tablic : ilustracje ; 21 cm.
Na okładce.: Superszybkie uczenie się, system optymalnych powtórek, błyskawiczne czytanie i wychwytywanie ważnych treści, efektywne notowanie wiedzy i pomysłów, mobilizacja obu półkul mózgu. Rewolucyjne metody usprawniające efektywność pracy umysłowej.
Mity i fakty o funkcjonowaniu ; Metody usprawniania pamięci w trakcie uczenia się oraz po jego zakończeniu ; System powtórek materiału i utrwalania wiadomości przed sprawdzianami ; Sprawne czytanie - techniki zwielokrotnionego tempo czytania i przyswajania wiadomości z książek, artykułów, sprawozdań, stron internetowych ; System bezbłędnego zapamiętywania słów i przyporządkowanych im numerów ; Mapy myśli - rewolucyjna metoda błyskawicznego notowania, które nie hamuje toku myślenia, lecz go pobudza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego. Tendencje takie dezaktualizują tradycyjne formy pracy pedagogicznej i jednocześnie generują potrzebę kształtowania środowiska szkolnego jako przestrzeni uczenia się, w którym wychowanie adaptacyjne zostanie zastąpione oddziaływaniami o charakterze innowacyjnym i antycypacyjnym, inspirującym do aktywnego współtworzenia oraz modyfikowania otaczającego świata. W odniesieniu do zasygnalizowanej problematyki autorzy tekstów zawartych w opracowaniu podjęli trud wielowątkowego zaprezentowania współczesnej szkoły jako przestrzeni uczenia się w kontekście najważniejszych obszarów edukacyjnego i społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Podejście takie umożliwia komplementarny ogląd podejmowanej problematyki oraz eksponuje ogromną rolę szkolnej przestrzeni uczenia się w procesie kształcenia i wychowania młodego pokolenia oraz w zakresie edukacji permanentnej, stanowiącej fundament społecznego i zawodowego funkcjonowania współczesnego człowieka dorosłego. Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka... To najczęściej książka napisana przez pedagoga dla pedagogów. Stanowi próbę usystematyzowania wiedzy, obejmującej implikacje wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Każdy z rozdziałów posiada zarówno funkcjonalne wskazówki, jak i ich teoretyczne uzasadnienia, oparte na wynikach najnowszych badań z zakresu neurobiologii. Autorka odnosi się do lubianych w przedszkolach czy szkołach teorii, wskazując czy należy je rozumieć jako neuromity czy neurofakty. Czytelnik ma okazję pogłębić wiedzę na temat Teorii Inteligencji Wielorakich, teorii stylów nauczania czy kinezjologii edukacyjnej, lecz także w zakresie takich twierdzeń, jak: mózg jest plastyczny przez całe życie i uczy się powoli (praca domowa ma sens, ale jedna godzina terapii w tygodniu już nie), płeć ma znaczenie, neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję, mózg filtruje dane (kluczem do sukcesu jest motywacja, a nie metody aktywizujące), nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia, krzywdząca droga pełnej cyfryzacji edukacji, czyli jak nadmierny kontakt z mediami zmienia strukturę i funkcjonowanie mózgu. Podsumowanie książki stanowi raport z pilotażowych badań neuropedagogicznych. Jego wyniki mogą stanowić odpowiedź na pytania, które aktualnie zadaje sobie wielu pedagogów: jak pracować z tzw. medialnymi dziećmi, czy wykorzystywać nowe media czy raczej wrócić do przysłowiowych „kamyczków i patyczków”? Autorka kieruje dla wszystkich osób, zainteresowanych działaniami edukacyjnymi, zaproszenie do tworzenia edukacji opartej na faktach (Evidence Based Education). Niniejsza publikacja stanowi próbę zainicjowania tego procesu, ponieważ jej celem jest zmobilizowanie czytelnika do dokonania oceny działań, podejmowanych w szkole, przedszkolu czy domu rodzinnym, w oparciu o założenia neurobiologii i pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Jeśli kiedykolwiek się zastanawiałeś, dlaczego twoje dziecko ma problemy z nauką lub zachowaniem ? mimo że ma ?wszystko, co trzeba?, by odnieść sukces, ta książka powinna być dla ciebie lekturą obowiązkową. Nie ma nic bardziej frustrującego niż patrzenie jak nasze bystre, uzdolnione dziecko ma problemy z wykonywaniem codziennych zadań, takich jak odrabianie lekcji, odkładanie zabawek na miejsce czy słuchanie poleceń w szkole?Zdolne, ale rozkojarzone dziecko może też mieć trudności z przyjmowaniem rozczarowań lub opanowaniem złości. Autorzy pokazują, co mogą zrobić sami rodzice, żeby pomóc swojemu dziecku. Najnowsze badania w dziedzinie rozwoju dziecka wskazują, że wiele dzieci, które mają wystarczająco dużo serca i rozumu, by świetnie sobie radzić, odstają pod względem rozwoju istotnych umiejętności wykonawczych, podstawowych nawyków umysłowych potrzebnych, żeby dziecko umiało się zorganizować, utrzymać koncentrację oraz kontrolować impulsy i emocje. Rozpoznaj mocne i słabe strony swojego dziecka oraz zastosuj sprawdzone metody zwiększania konkretnych umiejętności. Niewielkie zmiany mogą przynieść wielką poprawę a ta inspirująca książka pokaże ci, jak tego dokonać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Filia OWP
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyobraź sobie świat, w którym w zeszytach możesz do woli bazgrać, kolorować, podkreślać i rysować. A twój nauczyciel, widząc to, skacze z radości. Sprawdziany idą ci jak z płatka. Wiedza sama wchodzi ci do głowy, a znajdowanie informacji zajmuje ci tyle czasu, co wpisanie hasła w wyszukiwarce. Brzmi jak bajka? No, może ten skaczący nauczyciel to przesada. Ale reszta – to moc sketchnotingu, czyli sztuki rysowania i porządkowania notatek! Ikonki, sekretne symbole, tajne znaki, magiczne strzałki. Przekonaj się, jak odlotowo może wyglądać twój zeszyt, jeśli będziesz notować w swój własny, niepowtarzalny sposób. A twoje notatki będą TYLKO twoje. PS Nie, nie musisz mieć specjalnych umiejętności! Wystarczy, że potrafisz trzymać długopis. Sketchnoting jest absolutnie dla każdego. A już na pewno dla ciebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aktywność twojego mózgu jest twoim umysłem. 14 lat od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników nową edycję znakomitego podręcznika "Biologiczne podstawy psychologii". Podręcznik został zaktualizowany o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu, autor wzbogacił ją o wyniki badań pochodzących z prawie 700 nowych publikacji. James Kalat, doświadczony wykładowca psychologii biologicznej, mistrzowsko prowadzi Czytelnika przez podstawową wiedzę na temat biologicznych podstaw procesów psychicznych. Przystępny język, liczne ilustracje, bloki podsumowujące i testy sprawdzające wiedzę pozwalają skutecznie opanować nowe informacje, a zawarte w książce ćwiczenia i zadania dają Czytelnikowi możliwość „podejrzenia własnego mózgu w działaniu”. "Biologiczne podstawy psychologii" to kompendium wiedzy na temat: Statusu psychologii biologicznej jako nauki i jej miejsca wśród innych subdyscyplin psychologii ; Budowy komórki nerwowej i mechanizmu przekaźnictwa synaptycznego ; Neuroanatomii oraz metod zdobywania wiedzy na temat funkcjonowania mózgu ludzi i zwierząt. Autor przedstawia tu także kontrowersje związane z prowadzeniem badań naukowych z udziałem zwierząt oraz omawia obowiązujące standardy prowadzenia takich badań ; Genetycznych uwarunkowań procesów psychicznych i zachowania ; Budowy i funkcjonowania wszystkich układów sensorycznych ; Anatomicznych i funkcjonalnych aspektów ruchu i kontroli ruchu. W tej części Czytelnik znajdzie także informacje na temat zaburzeń ruchu w chorobie Parkinsona i chorobie Huntingtona ; Funkcjonowania rytmu snu i czuwania, zaburzeń snu związanych z pracą zmianową lub chorobą transatlantycką (jet lag), a także lęków nocnych, bezdechu sennego, narkolepsji i innych ; Regulacji wewnętrznej w zakresie temperatury ciała, głodu i pragnienia. Podstawowe informacje zostały wzbogacone o wiedzę na temat przetrwania w warunkach ekstremalnego zimna, mechanizmu działania gorączki czy zaburzeń odżywiania ; Biologii zachowań reprodukcyjnych i różnorodności zachowań seksualnych ; Biologicznego podłoża emocji, zachowań agresywnych i obronnych oraz stresu ; Neuroanatomicznych podstaw procesów uczenia się, pamięci oraz inteligencji oraz zaburzeń funkcjonowania w tych obszarach ; Ewolucji języka oraz wpływu uszkodzeń mózgu na zdolności komunikacyjne ; Funkcjonowania mózgu osoby z zaburzeniami psychicznymi, a także historycznych i współczesnych metod leczenia tych zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. ZT 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/IV [Oddział dla dzieci] (1 egz.)
Filia OWP
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/IV [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje, tabele ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów; • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć; • dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać; • w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się; • dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia wychowania : wybrane problemy / redakcja naukowa Hanna Liberska, Janusz Trempała. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 578, [1] strona : faksymilia, ilustracje, portrety, wykres ; 29 cm.
Psychologia wychowania. Wybrane problemy to pierwsza od wielu lat publikacja podsumowująca rozproszony dorobek polskiej psychologii wychowania na tle literatury światowej. Autorami poszczególnych rozdziałów są wybitni badacze i praktycy z kilkunastu ośrodków akademickich w Polsce. Publikacja składa się z trzech części: 1 : Podstawy teoretyczne – zgromadzono tu wiedzę na temat historii kształtowania się psychologii wychowania do 1939 roku, scharakteryzowano psychologię wychowania jako naukę, precyzując jej przedmiot, cel i stosowane metody. Przedstawiono podstawowe koncepcje teoretyczne psychologii wychowania. 2 : Kluczowe obszary psychologii wychowania – Autorzy opisali tu znaczenie procesów poznawczych i emocjonalno-społecznych dla wychowania i rozwoju. Osobne rozdziały zostały poświęcone różnicom indywidualnym oraz biologicznym i środowiskowym uwarunkowaniom rozwoju i wychowania. 3 : Psychologia wychowania w praktyce: wybrane problemy – najbardziej obszerna część książki dotyczy takich zagadnień, jak współpraca psychologów wychowawczych z rodziną i szkołą, zadania psychologa wychowawczego wobec dzieci o nietypowym rozwoju, z zaburzeniami zachowania, z grup mniejszościowych. Kolejne rozdziały dotyczą roli psychologów wychowawczych w poradnictwie zawodowym, wychowaniu zdrowotnym, obywatelskim i edukacji seksualnej oraz organizacjom w systemie wychowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku / Mikołaj Marcela. - Warszawa : Muza, 2020. - 268, [4] strony ; 21 cm.
Na okładce i stronie przedtytułowej: Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens.
Jak sprawić, by szkoła stała się miejscem przygotowującym dzieci do życia we współczesnym świecie? Jaki model edukacji wybrać? Co zrobić, żeby nauka nie nudziła? Czy warto interesować się alternatywnymi modelami edukacji? Jak uniknąć u dziecka lęku przed porażką? To tylko kilka z dziesiątek pytań, na które wyczerpująco, ale też w fascynujący sposób odpowiada Mikołaj Marcela. Nie skupia się na teorii, lecz praktyce, modelach, badaniach i własnym doświadczeniu. „Z książki dowiecie się, dlaczego polska szkoła mogłaby spokojnie funkcjonować bez ocen, bez podstawy programowej i bez sprawdzianów. Przede wszystkim jednak spróbujcie sami odpowiedzieć na pytania, które tu zadaję, zapominając o tym, jak przez 12 lat o szkole nauczył was myśleć system edukacji. Dzięki temu możecie ocalić wasze dzieci, a ich edukacja może nareszcie nabrać sensu!” – pisze Mikołaj Marcela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej