Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna
(13)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(3)
Filia OWP
(2)
Autor
Banaszczyk Izabela
(1)
Betlej Magdalena (grafik)
(1)
Bielecki Robert (pedagog)
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Duman Anna
(1)
Dwojewski Dariusz
(1)
Greene Ross W
(1)
Klimczyk Piotr (psychologia)
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowalski Michał (radca prawny)
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kłos Joanna (grafik)
(1)
Lipa Anna (logopeda)
(1)
Llenas Anna (1977- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Melerska Wioleta
(1)
Miechowska Anna
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Pakulniewicz Wanda
(1)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Raczek Zofia
(1)
Rzeczkowski Marcin
(1)
Szurowska Beata (1973- )
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Trochimiuk Anna (nauki prawne)
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Zaleśny Leszek
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(2161)
6-8 lat
(1659)
0-5 lat
(1037)
9-13 lat
(982)
Młodzież
(550)
Nauczyciele
(16)
14-17 lat
(492)
Szkoły wyższe
(81)
Rodzice
(55)
Szkoły podstawowe
(39)
Dorośli
(33)
18+
(20)
Menedżerowie
(12)
Logopedzi
(11)
Prawnicy
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
Urzędnicy
(6)
Psycholodzy
(5)
Szkoły średnie
(5)
Aplikanci
(4)
Pedagodzy
(4)
Politycy
(4)
Pracownicy samorządowi
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Adwokaci
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Kobieta
(3)
Konsumenci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Radcy prawni
(3)
Sędziowie
(3)
9-13
(2)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Bankierzy
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dzieci 1+
(2)
Ekonomiści
(2)
Gimnazja
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Księgowi
(2)
Lekarze
(2)
Literatura polska
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Proza
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Specjaliści zdrowia publicznego
(2)
Studenci
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci
(2)
6-9 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Chorzy na nowotwory
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Cukrzycy
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Doradcy finansowi
(1)
Doradcy personalni
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Doradcy zawodowy
(1)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukatorzy
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Graficy
(1)
Harcerze
(1)
Klasa 3.
(1)
Kontrolerzy jakości
(1)
Książki dla dzieci
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura amerykańska dla młodzieży
(1)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(1)
Mechanicy maszyn i urządzeń rolniczych
(1)
Mediatorzy
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Notariusze
(1)
Opiekunki osób starszych
(1)
Osoby współuzależnione
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Personel nadzoru spawalniczego
(1)
Poezja
(1)
Politolodzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(9)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Terapia logopedyczna
(4)
Afazja
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Korekcja mowy
(3)
Mowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Dziecko trudne
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Nauczanie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Przedszkolaki
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Akceptacja (postawa)
(1)
Arytmetyka
(1)
Awans zawodowy
(1)
Barwy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z depresją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Farmakoterapia
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Internet
(1)
Karta Nauczyciela
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Liczby
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mentoring
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież z depresją
(1)
Narkomania
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Potwory
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
STEAM
(1)
Samookaleczenie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Słowotwórstwo
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Tolerancja
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wagary
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Gatunek
Poradnik
(9)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(5)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego. Tendencje takie dezaktualizują tradycyjne formy pracy pedagogicznej i jednocześnie generują potrzebę kształtowania środowiska szkolnego jako przestrzeni uczenia się, w którym wychowanie adaptacyjne zostanie zastąpione oddziaływaniami o charakterze innowacyjnym i antycypacyjnym, inspirującym do aktywnego współtworzenia oraz modyfikowania otaczającego świata. W odniesieniu do zasygnalizowanej problematyki autorzy tekstów zawartych w opracowaniu podjęli trud wielowątkowego zaprezentowania współczesnej szkoły jako przestrzeni uczenia się w kontekście najważniejszych obszarów edukacyjnego i społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Podejście takie umożliwia komplementarny ogląd podejmowanej problematyki oraz eksponuje ogromną rolę szkolnej przestrzeni uczenia się w procesie kształcenia i wychowania młodego pokolenia oraz w zakresie edukacji permanentnej, stanowiącej fundament społecznego i zawodowego funkcjonowania współczesnego człowieka dorosłego. Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 D [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowieść o blaskach i cieniach dzieciństwa z autyzmem. Tymek jest sześciolatkiem ze spektrum autyzmu, który pasjonuje się pojazdami i ruchem drogowym. Jego plan dnia nie różni się od tego znanego większości przedszkolaków: poranne wstawanie, pobyt w przedszkolu, wieczory spędzane z rodziną. Tymka wyróżnia jednak sposób, w jaki próbuje zrozumieć otaczającą go rzeczywistość i innych ludzi. To utrudnia mu odnalezienie swojego miejsca wśród rówieśników. Wejdźcie do jego świata, a dowiecie się, z jakimi wyzwaniami musi się zmierzyć. Autystyczny świat Tymka to ważna opowieść o tolerancji, zrozumieniu i poszukiwaniu akceptacji. Jej pierwsza część pozwala lepiej poznać rzeczywistość, w jakiej funkcjonuje sześciolatek, druga natomiast daje możliwość zapoznania się z notatkami tworzonymi przez wychowawczynię chłopca. To właśnie te zapiski przydadzą się szczególnie nauczycielom, pedagogom specjalnym i psychologom jako przykład dobrych praktyk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Op/II [Oddział dla dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Terapia mowy osób dorosłych.
Ćwiczenia przeznaczone dla osób dorosłych, które utraciły zdolność rozumienia i posługiwania się językiem na skutek uszkodzenia mózgu. Zamieszczone teksty oraz zadania mają na celu: - usprawnienie umiejętności czytania ze zrozumieniem, - ćwiczenie koncentracji na tekście pisanym, - odbudowywanie i aktualizację słownictwa, - rozhamowanie mowy spontanicznej w oparciu o kontekst, - ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale językowym. Praca jest zbiorem tekstów z kontynuacją ćwiczeń o tematyce bliskiej osobom dorosłym, a jednocześnie o różnym stopniu trudności zadań. Ćwiczenia zwykle tematycznie łączą się z tekstami, wspomagając proces rozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowiedz się, jak pomóc dziecku cierpiącemu na depresję. Obniżenie nastroju, ataki płaczu, rozdrażnienie, agresja, ciągłe zmęczenie, poczucie winy, pogorszenie samooceny, lęk o przyszłość, bóle brzucha i głowy, gorsze przyswajanie wiedzy i koncentracja, wycofanie z kontaktów społecznych, zachowania autoagresywne i samobójcze – wszystko to należy do objawów depresji u dzieci i młodzieży. Niezwykle ważne jest, by w porę rozpoznać sygnały alarmowe i wiedzieć, jak zareagować. Depresja u dzieci to poważny problem. Możesz pomóc swojemu dziecku, jeśli będziesz wiedzieć, jak odróżnić smutek i przygnębienie od depresji, jak postępować w przypadku samookaleczania się, do jakiego specjalisty zwrócić się z prośbą o pomoc i jak wspierać terapię. Co znajdziesz w tej książce? Autorka w jasny, przystępny sposób wyjaśnia, czym są emocje u młodego człowieka. Przedstawia czynniki ryzyka rozwoju i objawy depresji u dzieci w zależności od wieku. Tłumaczy, kiedy zagrożenie samobójstwem jest wysokie. Opisuje pierwszą pomoc i metody terapii choroby u dzieci i młodzieży. Podpowiada też, jaka jest rola rodziny i co dzieje się po zakończeniu leczenia. To poradnik dla rodziców, może być też pomocny nauczycielom, wychowawcom i wszystkim, którzy opiekują się dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 CHP [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Filia OWP
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła ma problem z dzieckiem. Rodzice mają problem ze szkołą. W tym wszystkim jest dziecko, coraz bardziej sfrustrowane i przygniecione nadmiarem wymagań, nie jest w stanie efektywnie wykorzystać swojego potencjału. Zbyt często nauczyciele podejmują desperackie próby wpłynięcia na zachowanie dziecka poprzez zwiększenie wymagań i represji. To nie działa. Dr Ross W. Greene, uznany autorytet w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci młodzieży, pokazuje, dlaczego tradycyjne szkolne metody dyscyplinowania dzieci nie sprawdzają się we współczesnej szkole. Oferuje skutecznie działający model rozwiązywania problemów przez współdziałanie rodziców, szkoły i dziecka, a także: narzędzia do identyfikacji problemów i eliminowania ich przyczyn, wyraźne wskazówki, jak radykalnie poprawić komunikację z dziećmi i zmniejszyć ilość trudnych zdarzeń, wraz z wieloma konkretnymi przykładami, praktyczne porady dotyczące udanego planowania i współpracy między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. „Ciężko sobie wyobrazić, że jakikolwiek nauczyciel lub rodzic mógłby nie skorzystać na przeczytaniu tej książki.”
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co zrobić, gdy nasze dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem niepohamowanej złości? Lub gdy jest gotowe zrobić dosłownie wszytko, aby uniknąć odrabiania lekcji i sprzątania po sobie, a na nasze prośby i nalegania za każdym razem odpowiada: „Zaraz”? Jak postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a kiedy już się na nich pojawią – rozmawiają, wysyłają SMS-y lub używają wulgarnego języka? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziemy właśnie w tej książce. Autorzy, korzystając ze swego wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi, przedstawiają Czytelnikowi proste, a zarazem skuteczne, metody poradzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2022. - 389, [2] strony : ilustracje, tabele ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi m.in. na takie pytania jak: • co decyduje o rozwoju faktycznej chęci uczenia się uczniów; • jak zorganizować przestrzeń klasy, żeby uczniowie chcieli się uczyć; • dlaczego brak ocen motywuje uczniów do uczenia się i jak tego dokonać; • w jaki sposób budować relacje z uczniami, żeby sprzyjały ich zaangażowaniu w proces uczenia się; • dlaczego pytania uczniów są ważniejsze od ich odpowiedzi. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, dyrektorów szkół, szkoleniowców, a także studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
(Sensus)
Relacja z dorastającym dzieckiem jest ogromnym wyzwaniem dla wielu dorosłych ― zwyczajnie nie jesteśmy do roli rodziców przygotowani! Młodym, nastoletnim człowiekiem targają gwałtowne uczucia, których często nie rozumie, pojawiają się nastroje, z którymi nie potrafi sobie poradzić. Nastolatek czasem zachowuje się w sposób, jakiego nie pochwalamy i jaki on sam, po czasie, uważa za nierozsądny i niepotrzebny. Zła wiadomość jest taka: to normalne i naturalne, proces przejścia w dorosłość tak właśnie wygląda. Z kolei dobra wiadomość brzmi: wszystkie nastolatki przez to przechodzą, wszyscy rodzice się z tym zmagają. Mamo, tato, nie jesteście więc sami!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Filia OWP
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ilustracje również na wyklejkach
Kolorowy potwór jest teraz lekarzem! Pomaga poradzić sobie z emocjami, które są tak wielkie, że aż boli od nich brzuch. Ma w swoim gabinecie specjalny zestaw do regulacji emocjonalnej, dzięki któremu można poznać i oswoić emocje, a także uporać się z tymi trudnymi. Książka zawiera także treści kierowane do rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. N [Oddział dla dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka liczenia / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2018. - 141, [3] strony : ilustracje (głównie kolorowe) ; 21x23 cm.
Nauka liczenia jeszcze nigdy nie była tak prosta! „Nauka liczenia” zawiera wskazówki dla rodziców oraz interesujące ćwiczenia i zabawy, które ułatwią dziecku opanowanie podstaw liczenia. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają skupić się na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 5 części, dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i różności matematyczne, w których dziecko oswaja się z ułamkami, odczytywaniem godziny na zegarze, a także szacowaniem długości. W każdym rozdziale znajdują się tłumaczenie danego działania oraz ćwiczenia. Dodatkowe zabawy sprzyjają utrwalaniu wiedzy, wspomagają pamięć i koncentrację. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli czy terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla dzieci i młodzieży
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51/52/I [Oddział dla dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecamy zbiór ćwiczeń napisanych z myślą o osobach, które mają problemy z komunikacją językową. Autorka tworzyła je pracując jako logopeda, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Korzystać z nich mogą logopedzi, nauczyciele, rodzice oraz terapeuci pracujący zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z osobami dorosłymi, które wskutek różnych czynników nie nabywają umiejętności komunikacyjnych lub utraciły je na przykład w wyniku afazji czy niepełnosprawności intelektualnej. W ćwiczeniach autorka starała się zawrzeć materiał słowny, nawiązujący do codziennych czynności i doświadczeń. Wiele zadań poświęconych jest kształtowaniu umiejętności słowotwórczych, które traktuję w sposób szczególny w kontekście rozwijania zasobu słownictwa biernego i czynnego, zdolności rozumienia oraz tworzenia nowych słów. Zaproponowane ćwiczenia posłużą także do rozwijania umiejętności poprawnego stosowania zasad fleksji i gramatyki. Zadania opatrzone są w proste instrukcje i przykłady ich wykonania. Terapeuta powinien przedstawić sposób wykonania zadania oraz upewnić się, czy polecenie zostało właściwie zrozumiane. Kolejne strony można kopiować i w zależności od potrzeb terapeutycznych wykorzystywać jako karty pracy bądź karty sprawdzające ćwiczone umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
STEAM-owe przedszkole / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller. - Warszawa : Difin, 2021. - 140, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
STEAM w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym. W prezentowanej publikacji czytelnik zapozna się nie tylko z samą koncepcją STEAM, ale znajdzie odpowiedzi na pytania, dlaczego właśnie ten sposób uczenia się z powodzeniem nadaje się dla najmłodszych, wpisując się w potrzeby ich rozwoju i stymulując różne jego aspekty. W drugiej części książki zaprezentowano konkretne scenariusze zajęć wykorzystujące koncepcję STEAM, możliwe do realizacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, nie tylko w placówkach wychowania przedszkolnego, ale także poza nimi, w domu, na zajęciach dodatkowych czy warsztatach wspierających rozwój najmłodszych. Książka zainteresuje nauczycieli edukacji przedszkolnej, studentów, nauczycieli akademickich oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Cykl książek "Zdążyć z pomocą" obejmuje cztery pozycje: Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1 i 2. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj. wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki, rozstanie rodziców, trudności w uczeniu się czytania i pisania, przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki, szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego, zagrożenia cyberprzestrzeni, szkoła a rozwój ucznia zdolnego, uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy). Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej