Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna
(5)
Filia OWP
(1)
Autor
Baranowska Sabina
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Klimczyk Piotr (psychologia)
(1)
Lipa Anna (logopeda)
(1)
Miechowska Anna
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
nieznany (0)
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(4)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Niepełnosprawni intelektualnie
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Powieść obyczajowa
(2693)
Powieść amerykańska
(2642)
Literatura dziecięca polska
(1758)
Lektury szkolne
(1684)
Powieść polska
(1511)
Terapia logopedyczna
(-)
Literatura polska
(1453)
Bajki dla dzieci
(1423)
Kobieta
(1397)
Powieść angielska
(1256)
Literatura młodzieżowa polska
(1221)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(1099)
Miłość
(1021)
Rodzina
(995)
Tajemnica
(857)
Przyjaźń
(831)
Literatura amerykańska
(811)
Śledztwo i dochodzenie
(809)
Romans współczesny
(628)
Powieść kryminalna
(614)
Poezja polska
(598)
Literatura angielska
(589)
Powieść sensacyjna
(558)
Relacje międzyludzkie
(524)
Powieść historyczna
(512)
Policjanci
(510)
Zabójstwo
(477)
Sekrety rodzinne
(463)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(448)
Romans
(438)
Powieść fantastyczno-realistyczna dla dzieci
(418)
Rodzeństwo
(396)
Literatura dziecięca angielska
(381)
Romans historyczny
(372)
II wojna światowa (1939-1945)
(368)
Regionalia
(364)
Trudne sytuacje życiowe
(360)
Poezja dziecięca polska
(355)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(351)
Literatura młodzieżowa amerykańska
(328)
Dzieci
(321)
Wybory życiowe
(320)
Literatura dziecięca amerykańska
(298)
Nastolatki
(281)
Małżeństwo
(278)
Osoby zaginione
(274)
Dziewczęta
(271)
Opowiadanie polskie
(250)
Zwierzęta
(249)
Uczucia
(245)
Powieść norweska
(228)
Literatura francuska
(226)
Literatura młodzieżowa angielska
(221)
Boże Narodzenie
(216)
Matki i córki
(208)
Magia
(205)
Relacja romantyczna
(200)
Literatura dziecięca
(199)
Opowiadanie dziecięce polskie
(196)
Uczniowie
(195)
Poszukiwania zaginionych
(188)
Powieść francuska
(186)
Dramat polski
(182)
Thriller psychologiczny
(182)
Czasopisma polskie
(181)
Literatura niemiecka
(180)
Saga rodzinna
(180)
Ludzie a zwierzęta
(176)
Uprowadzenie
(176)
Psy
(171)
Dziadkowie i wnuki
(167)
Literatura rosyjska
(165)
Życie codzienne
(165)
Literatura dziecięca niemiecka
(163)
Literatura młodzieżowa francuska
(160)
Przestępczość zorganizowana
(159)
Powieść obyczajowo-sensacyjna
(157)
Przepisy kulinarne
(157)
Zemsta
(157)
Literatura polska-historia-20 w.
(150)
Dziennikarze
(148)
Horror
(148)
Literatura dziecięca francuska
(145)
Marzenia
(142)
Seryjni zabójcy
(139)
Baśń polska
(136)
Druga wojna światowa-1939-1945 r.
(133)
Książki mówione
(133)
Podróże
(133)
Hotele
(130)
Prywatni detektywi
(128)
Wakacje
(128)
Żydzi
(126)
Chłopcy
(124)
Ludzie bogaci
(119)
Wsie
(119)
Opowiadanie przyrodnicze dla dzieci
(116)
Trauma
(116)
Thriller
(115)
Polska-historia
(114)
Kłamstwo
(111)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(4)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, copyright 2022. - 223 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Ta książka to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Filia OWP
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia OWP] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego. Tendencje takie dezaktualizują tradycyjne formy pracy pedagogicznej i jednocześnie generują potrzebę kształtowania środowiska szkolnego jako przestrzeni uczenia się, w którym wychowanie adaptacyjne zostanie zastąpione oddziaływaniami o charakterze innowacyjnym i antycypacyjnym, inspirującym do aktywnego współtworzenia oraz modyfikowania otaczającego świata. W odniesieniu do zasygnalizowanej problematyki autorzy tekstów zawartych w opracowaniu podjęli trud wielowątkowego zaprezentowania współczesnej szkoły jako przestrzeni uczenia się w kontekście najważniejszych obszarów edukacyjnego i społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Podejście takie umożliwia komplementarny ogląd podejmowanej problematyki oraz eksponuje ogromną rolę szkolnej przestrzeni uczenia się w procesie kształcenia i wychowania młodego pokolenia oraz w zakresie edukacji permanentnej, stanowiącej fundament społecznego i zawodowego funkcjonowania współczesnego człowieka dorosłego. Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U góry okładki: Terapia mowy osób dorosłych.
Ćwiczenia przeznaczone dla osób dorosłych, które utraciły zdolność rozumienia i posługiwania się językiem na skutek uszkodzenia mózgu. Zamieszczone teksty oraz zadania mają na celu: - usprawnienie umiejętności czytania ze zrozumieniem, - ćwiczenie koncentracji na tekście pisanym, - odbudowywanie i aktualizację słownictwa, - rozhamowanie mowy spontanicznej w oparciu o kontekst, - ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowej na materiale językowym. Praca jest zbiorem tekstów z kontynuacją ćwiczeń o tematyce bliskiej osobom dorosłym, a jednocześnie o różnym stopniu trudności zadań. Ćwiczenia zwykle tematycznie łączą się z tekstami, wspomagając proces rozumienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecamy zbiór ćwiczeń napisanych z myślą o osobach, które mają problemy z komunikacją językową. Autorka tworzyła je pracując jako logopeda, oligofrenopedagog i terapeuta pedagogiczny. Korzystać z nich mogą logopedzi, nauczyciele, rodzice oraz terapeuci pracujący zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z osobami dorosłymi, które wskutek różnych czynników nie nabywają umiejętności komunikacyjnych lub utraciły je na przykład w wyniku afazji czy niepełnosprawności intelektualnej. W ćwiczeniach autorka starała się zawrzeć materiał słowny, nawiązujący do codziennych czynności i doświadczeń. Wiele zadań poświęconych jest kształtowaniu umiejętności słowotwórczych, które traktuję w sposób szczególny w kontekście rozwijania zasobu słownictwa biernego i czynnego, zdolności rozumienia oraz tworzenia nowych słów. Zaproponowane ćwiczenia posłużą także do rozwijania umiejętności poprawnego stosowania zasad fleksji i gramatyki. Zadania opatrzone są w proste instrukcje i przykłady ich wykonania. Terapeuta powinien przedstawić sposób wykonania zadania oraz upewnić się, czy polecenie zostało właściwie zrozumiane. Kolejne strony można kopiować i w zależności od potrzeb terapeutycznych wykorzystywać jako karty pracy bądź karty sprawdzające ćwiczone umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 [Wypożyczalnia BG] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej